Thursday, July 7, 2011

ဘုံဆုိင္ကုိ ကုိယ္ပုိင္မမွတ္လင့္

စြဲလမ္းျခင္းတုိ႔ စြဲလမ္းမႈတုိ႔ဆုိသည္မွာ ေလာကအတြင္းရွိ သူသူငါငါ ပုဂိၢဳလ္သတၱ၀ါမေရြး ႀကဳံေတြ႔ေနၾကရေသာ အမွန္တရားတခုဟု ဆုိခ်င္က ဆုိႏုိင္ပါသည္။ စြဲလမ္းျခင္းဆုိတာကုိ ပါဠိစာေပမွာေတာ့ “ဥပါဒါန”ဟု သုံးထားပါတယ္။ ဒါကို ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္နိယာမ သေဘာအရျပန္ေကာက္ၾကည့္မယ္ဆုိပါက  “တဏွာပစၥယာ ဥပါဒါနာ”ဟု ဆိုသည္႔အတိုင္း တဏွာေၾကာင္႔ ဥပါဒါန္ျဖစ္ရပါတယ္။ တဏွာရဲ႕သေဘာက တြယ္တာတယ္။ သာယာတယ္။ တပ္မက္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္းႏုိင္ျခင္း သေဘာလည္း မရွိပါ။ အဲဒိလုိ တြယ္တာမႈ၊ သာယာမႈ၊ တပ္မက္မႈ၊ မေရာင့္ရဲႏုိင္မႈတုိ႔ေၾကာင္႔ အစြဲအလမ္း ဥပါဒါန္ျဖစ္ရပါတယ္။ တဏွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ရသနည္းေမးလွ်င္ “ေဝဒနာ ပစၥယာ တဏွာ ဟုဆိုသည္႔အတိုင္းေဝဒနာေၾကာင္႔ တဏွာျဖစ္ရ၏။ ခံစားမႈေၾကာင္႔ တဏွာျဖစ္ရ၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ဒြါရေျခာက္ပါးလုံးက အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႔၊ သေဘာတရားဟူေသာ အာရုံေျခာက္မ်ိဳးလုံးကို ခံစားပါတယ္။ ထိုခံစားမႈေတြေၾကာင္႔ တဏွာ ျဖစ္ရပါတယ္။

ဘယ္လုိလဲ “ဒုကၡီ သုခံ ပတၳယတိ- ဆင္းရဲေတာ႔ ခ်မ္းသာကို ေတာင္႔တ၏”ဆုိတဲ့အတုိင္း ဆင္းရဲတဲ့လူတန္းစားက ခ်မ္းသာ ခ်င္ၾကပါတယ္။ အဲဒိေတာ့ ဆင္းရဲျခင္းဆုိတဲ့ ဒုကၡေဝဒနာေၾကာင္႔ ခ်မ္းသာျခင္းကုိ လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့ တဏွာျဖစ္ရပါတယ္။ တခါ “သုခီ ဘိေယ်ာပိ ဣစၧတိ- ခ်မ္းသာသူက ပို၍တိုး၍ ခ်မ္းသာ ခ်င္၏”ဆုိတဲ့အတုိင္း သုခေဝဒနာေၾကာင္႔လည္း တဏွာ ျဖစ္ရျပန္ပါေသးတယ္။ “ေဝဒနာ နိေရာဓာ တဏွာနိေရာေဓာ”တဲ့ ဆုိလုိတာက ေဝဒနာခ်ဳပ္မွသာ တဏွာခ်ဳပ္မည္။ တဖန္“တဏွာ နိေရာဓာ ဥပါဒါနာ နိေရာေဓာ” တဲ့ တဏွာ ခ်ဳပ္လွ်င္ စြဲလမ္းမႈဥပါဒါန္ေတြ ခ်ဳပ္ပါမယ္။ စြဲလမ္းမႈ အဲဒိ ဥပါဒါန္ေတြခ်ဳပ္မွ သာလွ်င္ ကိေလသာအာသေဝါ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြမွ ကင္းလြတ္ႏုိင္ပါမည္။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ကိေလသာ အာသေဝါကင္းဖို႔အတြက္ဆုိရင္ေတာ့ အစြဲအလမ္းလည္းကင္းဖို႔လိုပါတယ္။ 

         စြဲလမ္းျခင္း (ဥပါဒါန္)ဆုိတာကုိ ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာၾကည့္ပါက အမ်ဳိးအစားအားျဖင့္ (၄)မ်ဳိး ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ ပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့

၁။ ကာမုပါဒါနံ= ကာမဂုဏ္၌ စြဲလမ္းျခင္း။
၂။ ဒိ႒ဳပါဒါနံ= မွားယြင္းေသာ မိစၧာဒိ႒ိ အယူ၀ါဒ၌ စြဲလမ္းျခင္း။
၃။ သီလဗၺတုပါဒါနံ= မွားယြင္းေသာ က်င့္စဥ္၌ စြဲလမ္းျခင္း။
၄။ အတၱ၀ါဒုပါဒါနံ= အတၱ၀ါဒ၌ စြဲလမ္းျခင္း။

ဆုိၿပီးလာပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကာမုပါဒါန္အေၾကာင္းေလးကုိ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ တင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။ ကာမုပါဒါန္ကား ကာမပုဒ္နဲ႔ ဥပါဒါန ပုဒ္ႏွစ္ပုဒ္တုိ႔ကုိ ေပါင္းစပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကာမ ဆုိသည္မွာလည္း ၀တၳဳကာမရယ္ ကိေလသာကာမရယ္ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးကြဲသြားျပန္ပါေသးတယ္။ ၀တၳဳကာမရဲ႕ ျမန္မာလုိသေဘာ ကေတာ့ စိတ္ႏွလုံးကို တိုးပြါးေစတတ္ေသာ ႐ူပါ႐ုံစသည့္အား႐ုံ ၅-ပါး။ အလိုရွိ-ႏွစ္သက္-ျမတ္ႏိုး-အပ္ေသာ အခင္း, အ႐ုံ, လယ္, ယာ, ေရႊ,ေငြ စသည့္ဝတၳဳပစၥည္း။ တဏွာ၏-တည္ရာ-အာ႐ုံ-ျဖစ္ေသာ ေတဘူမဝဋ္ တရားဆုိၿပီး အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ ကိေလသာကာမကေတာ့ ေလာဘနဲ႔ ဆႏၵပဲျဖစ္ပါတယ္။
     
    “၀တၳဳကာမ၊ သဘာ၀ကား၊ ကာရွည္ၾကာသုံးမိပါက၊ ပမာဒစု၊ လႊမ္းမုိးမႈေၾကာင့္၊ သူ႔ဟာကုိပင္၊ ကုိယ့္ဟာထင္၏” ဆုိတဲ့လကၤာေလးအတုိင္း သက္ရွိလူသားတုိင္းရဲ႕စိတ္ႏွလုံးကို တိုးပြါးေစတတ္ေသာ ႐ူပါ႐ုံစသည့္အား႐ုံ ၅-ပါးတရားေတြ။ တဖန္ အလိုရွိ-ႏွစ္သက္-ျမတ္ႏိုး-အပ္တဲ့ အသုံးအေဆာင္ အခင္း, အ႐ုံ, လယ္, ယာ, ေရႊ,ေငြ, တုိက္တာအေဆာက္အဦ စသည့္ဝတၳဳပစၥည္းေတြ အေပၚမွာ စြဲလမ္းမႈေတြ အားႀကီးသြားၿပီဆုိပါက မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။

  ဒီလုိပါ။ တခါက ေတာရြာတစ္ရြာရဲ႕ ရြာဦးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းထုိင္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ဟာ အက်င့္သီလသိကၡာနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့အတြက္ ရြာနီးစပ္ခ်ဳပ္မွာ အင္မတန္မွကုိ နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားပါသတဲ့။ လူသိလည္း မ်ားသလုိ ၾကည္ညိဳေလးစားၾကတဲ့လူေတြ ကလည္း မနည္းပါဘူးတဲ့။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကလည္း သူတုိ႔ရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ကုိ ရဟႏၱာသမွ် သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္သာပ်ံေတာ္မူလုိ႔ကေတာ့ နတ္ျပည္ကုိ ေရာက္မွာ ေသခ်ာတယ္ ဆုိၿပီး ေျပာ ၾကပါတယ္တဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ အသက္အရြယ္ရလာတာနဲ႔အမွ် ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ ကုိလည္း ဆထက္ထမ္းပုိးတုိးလုိ႔ လုပ္ပါတယ္။ အရပ္ထဲက ဒကာေတြ ဒကာမေတြေျပာတာကုိလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက ငါသာ နတ္ျပည္ေရာက္လုိ႔ကေတာ့ ရြာေက်ာင္းက ေၾကးစည္ေတြ၊ အုန္းေမာင္းေတြကုိ လာေခါက္ၿပီး နင္တုိ႔ကုိ အသိေပးမယ္ဆုိၿပီး ျပန္ျပန္ေျပာေလ႔ရွိပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ေက်ာင္းမွာေနရင္း ပ်င္းပ်င္းရွိ တာနဲ႔ ေက်ာင္းေခါင္းရင္းမွာ ႀကံပင္ေလးစုိက္ပါတယ္တဲ့။ ရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ဆုိေတာ့လည္း အလုပ္ လုပ္စရာက ေထြေထြထူးထူးသိပ္မရွိလွေတာ့ အခ်ိန္ရွိတုိင္း လူႀကီးေတြရဲ႕ ထုံးစံအတုိင္း ကုိယ္စုိက္ထားတဲ့ ႀကံပင္ေလးကုိ ေရေလာင္းေပးလုိက္၊ ေပါင္းသင္ေပးလုိက္နဲ႔လုပ္ရင္းပဲ ဆရာေတာ္စုိက္ထားတဲ့ ႀကံပင္ႀကီးဟာ အျပဳအစုအယုအယေကာင္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အင္မတန္မွကုိ သန္မာထြားက်ဳိင္းလာပါတယ္။ ဒါကုိ ေက်ာင္း က ကုိရင္၊ ကပၸိယ၊ ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာေတာ္ရဲ႕ ႀကံပင္ႀကီးကုိ သေဘာက်ေနေတာ့ မ်က္ေစာင္းတထုိး ထုိးနဲ႔ေပါ႔။ ဆရာေတာ္ကုိေၾကာက္ရေတာ့လဲ ခုတ္မစား၀ံ႔ၾကရွာဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ကံလည္းကုန္ ေန႔လည္းေစ႔ေတာ့ ရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း ပ်ံေတာ္မူပါေရာတဲ့။ ရြာထဲကလူေတြ ကလည္း ဆရာေတာ္ပ်ံေတာ္မူၿပီဆုိေတာ့ ဆရာေတာ္ ပ်ံေတာ္မမူခင္က ေျပာထားတဲ့အတုိင္း သူတုိ႔ကုိအသိ မ်ားေပးမလား ေပးမလားဆုိၿပီးေတာ့ ေစာင့္ေနၾကတယ္တဲ့။ ရဟႏၱာသမွ် ထင္ထားၾကတာကုိး။ သူတုိ႔က သာ ေမွ်ာ္ေနၾကတာပါ။ ပ်ံေတာ္မူသြားတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ေက်ာင္းက ေၾကးစည္ေတြ၊ အုန္းေမာင္းေတြကိုလည္း လာမတီးေသးပါဘူး။ ရက္လည္ေတြ၊ ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲေတြ ၿပီးတဲ့အထိလည္း မတီးေသးဘူးတဲ့။ ရက္ေလးနဲနဲၾကာလာေတာ့ ကပၸိယႀကီးက လက္ဦးမႈ ယူၿပီး ေက်ာင္းေခါင္းရင္းက ဆရာေတာ္စုိက္ထားတဲ့ ႀကံပင္ႀကီးကုိ စားခ်င္ေဇာႀကီးႀကီးနဲ႔ ခုတ္လုိက္တဲ့အခါမွာ ႀကံပင္ႀကီးထဲမွာ ထုိးေနတဲ့ ႀကံပုိးႀကီးကုိ ဓားနဲ႔ ပုိင္းလုိက္မိသြားျဖစ္သြားပါေရာတဲ့။ အဲဒိအခ်ိန္ေရာက္မွ ေက်ာင္းမွာရွိတဲ့ ေၾကးစည္ေတြ၊ အုန္းေမာင္းေတြလည္း အလုိလုိ ထၿပီးျမည္ပါေတာ့သတဲ့။
    
      ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေျပာတာပါ။ မစြဲလမ္းသင့္တာေတြ စြဲလမ္းမိမယ္ဆုိရင္ မျဖစ္သင့္ တာေတြ ျဖစ္သြားႏုိင္ ပါတယ္ဆုိတာကုိ။ ဒီပုံျပင္ေလးထဲမွာပါတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ သီလသိကၡာေတြႏွင့္ ျပည့္ စုံတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္ကုိေရာက္ဖုိ႔အတြက္ အေထာက္အပံ႔ေတြ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အာသႏၷကံရဲ႕ သေဘာအတုိင္းပင္ ေသခါနီးကာလမွာ ျပဳလုပ္မိလုိက္တဲ့ စြဲလမ္းစရာ ၀တၳဳကာမေတြေၾကာင့္ နတ္ျပည္ သုိ႔ေရာက္ဖုိ႔ ကံရွိေနေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းမေရာက္ႏုိင္ေသးဘဲ မိမိစြဲလမ္းရာ အာ႐ုံေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီးေတာ့ ႀကံပင္မွာထုိးေနတဲ့ ႀကံပုိးႀကီး (ၿပိတၱာ) ဘ၀ကုိေရာက္သြား ခဲ့ပါတယ္။ 

    ဒါကုိေထာက္ဆျခင္းအားျဖင့္ ကိေလသာအာသေ၀ါကင္းဖုိ႔ကုိ အပထား။ ကုိယ္ျပဳထားတဲ့ ကံေလး အတုိင္း ေကာင္းသုဂတိကုိ ေျဖာင့္ေျဖာင္တန္းတန္းေလး ေရာက္ေစခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ယေန႔ပတ္ ၀န္းက်င္မွာသြားလာလႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ လူသားတုိင္း လူသားတုိင္း ေသခါနီးအခါမွာ အစြဲအလမ္း ကင္းဖုိ႔။ ေနာက္ၿပီး အမ်ားနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့အရာေတြျဖစ္တဲ့  ၀တၳဳကာမ (စိတ္ႏွလုံးကို တိုးပြါးေစတတ္ေသာ ႐ူပါ႐ုံစသည့္အာ႐ုံ။ အလိုရွိ-ႏွစ္သက္-ျမတ္ႏိုး-အပ္ေသာ အခင္း, အ႐ုံ, လယ္, ယာ, ေရႊ,ေငြ,တုိက္,ၿခံ,ကား စသည့္ဝတၳဳပစၥည္း) ကုိ ကုိယ့္ဥစၥာလ႔ုိ အထင္မမွတ္မိေစဖုိ႔၊ ဒါေတြကုိ ငါပုိင္တာပဲ လုိ႔ မစြဲလမ္းမိေစဖုိ႔ အင္မတန္မွကုိ အေရးႀကီးလွပါေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါေတာ့သည္။

1 comments:

လူဆုိတာအတၱကုိေရွ႕တန္းးတင္တတ္သာသဘာ၀ပါ

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More